ET CETERA 지식 IN

Adele - Million Years Ago 가사 번역

Grandpassion 2016. 12. 13. 21:03
반응형


ADELE



Million Years Ago






Adele - Million Years Ago 


I only wanted to have fun

Learning to fly...

Learning to run...

I let my heart decide the way

When I was young...

Deep down I must have always known

That is would be inevitable

To earn my stripes I'd have to pay!

And bare my soul


난 그냥 즐거웠어

하늘을 날아다니고

뛰어다니고

난 내가 마음이 가는대로 했어

내가 어렸던 날들엔

정말로 난 알고 있었어

그건 너무 당연한 일이었지

내가 원하는 것들을 얻고

내 감정도 거리낌 없이 드러내고


I know I'm not the only one

Who regrets the things they've done

Sometimes I just feel it's only me

Who can't stand the reflection that they see

I wish I could live a little more

Look up to the sky, not just the floor

Ifeel like my life is flashing by

And all I can do is watch and cry

I miss the air, I miss my friends

I miss my mother; I miss it when

Life was a party to be thrown

But that was a million years ago


나도 알아 나 뿐만이 아니라는 걸

자신의 지난 날들을 그리워만 하는 그런 사람이라고

가끔씩 나는 나만 이러는 것 같아

그 때 내 모습을 그냥 웃으며 돌아볼 수 없어

내 삶은 너무 짧아

하늘을 바라보고 싶어, 땅만 쳐다보지 말고

그저 내 삶이 찰나의 순간 같아

하지만 내가 할 수 있는건 바라보는 것 뿐

그리고 슬픔에 잠기는 것..

난 그 공기들, 친구들이

내 엄마가 그러워. 난 그냥 파티처럼

아무생각 없이 흘려보내던 날들이 그리워.

하지만 그건 너무 오래된 일이야.


When I walk around all of the streets

Where I grew up and found my feet

They can't look me in the eye

It's like they're scared of me

I try to think of things to say

Like a joke or a memory

But they don't recognize me now

In the light of day...


내가 있던 모든 곳들을 걸을 때면

내가 자랐던, 너무 익숙한 곳들을

이곳은 나에게 더 이상 솔직하지 않아.

내 모습에 소스라쳐 해.

나는 뭐라도 말해보려고 했어

농담이든, 어떤 일들이든

하지만 그들은 날 알지 못해.

마치 처음 본 것처럼..


I know I'm not the only one

Who regrets the things they've done

Sometimes I just feel it's only me

Who never became who they thought they'd be

I wish I could live a little more

Look up to the sky, not just the floor

I feel like my life is flashing by

And all I can do is watch and cry

I miss the air, I miss my friends

I miss my mother, I miss it when

Life was a party to be thrown

But that was a million years ago

A million years ago


나도 알아 나만 이런 건 아니라는 걸

많이도 지난 날들을 후회로 채우는 걸 

그렇지만 난 나만 때로는 그런 것 같아.

내가 꿈꾸던 것들은 절대 될 수 없다는 걸.

나는 시간이 조금만 늦게 지나갔으면 해

하늘을 바라보고 싶어, 땅만 바라보지 말고

나는 내 하루가 그저 지나갈 것 같아

내가 할 수 있는 건 바라보고 슬퍼 할 수 있는 것 밖에 없어.

난 그 때가 그러워, 내 친구들

엄마도, 나는 그 때가 그리워

아무 생각없이 지나 보내던 날들

하지만 이젠 너무 멀리 왔어

몇 백만년을 지난 것처럼..



Adele - Million Years Ago.txt




Adele - Million Years Ago